Môj účet
Prihlásiť sa
Menu

Ako kombinovať doplnky stravy pre rast svalov?

Vzhľadom na časté otázky týkajúce sa vhodného času, spôsobu a správnej kombinácie užívania doplnkov stravy a otázok ohľadom nevyhnutnosti ich užívania, máme pre vás návod a upresnenie pri užívaní suplementov. Všetky informácie nájdete aj v tomto podcaste s trénerom Jirkou Vackem.

✅ Ako správne užívať pre workout? 

Väčšina predtréningových produktov obsahuje stimulanty. Stimulanty pomáhajú zvyšovať energiu, výkonnosť, koncentráciu, ako aj podporovať spaľovanie tukov počas tréningu. Predtréningové prípravky je vhodné užívať počas dňa, ale nie je úplne optimálne užívať akékoľvek predtréningové prípravky, ktoré obsahujú kofeín a iné stimulanty, neskoro popoludní a večer alebo pred spaním. Stimulanty môžu narušiť spánok a ovplyvniť regeneráciu a optimálne fungovanie organizmu.


Fitness007 PWO Jirka Vacek 480 g

PWO nie je len „nakopávač“. Ide o suplement, ktorý kombinuje viac suplementov dohromady: Pumpu, spaľovač, adaptogén, energiu a koncentráciu. PWO je komplexný predtréningový doplnok stravy, ktorý zaistí nielen účinné látky pre efektívny výkon, ale aj ich dostatočné množstvo.

Z tohto dôvodu a pre ľudí, ktorí vo všeobecnosti nereagujú dobre na stimulanty, bol vytvorený anabolizér PWO Stim Free, z ktorého sme odstránili stimulanty a nahradili ich adaptogénmi, Ginkgo Biloba, Bakopa Petit Leaf a ženšenom, ktoré lepšie podporujú centrálny nervový systém, zlepšujú sústredenie, prietok krvi a celkové fungovanie počas tréningu. PWO stim free je ideálny na popoludňajší a večerný tréning, ale aj pre ľudí, ktorí sú citliví na kofeín alebo nechcú užívať stimulanty. Predtréningovky bez stimulantov možno kombinovať so spaľovačmi tukov.

✅ Ako správne používať predtréningovky?

Tréner Jirka Vacek hovorí: "Častou chybou je, že si ľudia rozmiešajú nakopávač tesne pred tréningom v malom množstve vody." Pre maximálny účinok odporúčame konzumovať predtréningovku aspoň 30 minút pred začiatkom tréningu, ideálne rozmiešanú vo väčšom množstve vody 300 - 500 ml. 

✅ Môžem kombinovať predtréningovky a spaľovače tukov?

Väčšina predtréningoviek obsahuje kofeín, zelený čaj, zelenú kávu, guaranu a iné stimulanty, preto sa neodporúča kombinovať ich s inými produktmi, ako sú spaľovače tukov, ktoré tieto látky tiež obsahujú. Predávkovanie stimulantmi môže mať mnoho negatívnych účinkov, ako je zvýšená srdcová frekvencia a krvný tlak, nesústredenosť, nevoľnosť a vracanie a nespavosť. Pri predtréningových prípravkoch bez stimulantov môžete použiť spaľovače tukov, ale platia tu rovnaké zásady, nie je vhodné ich používať v neskorých popoludňajších a večerných hodinách.

✅ Čo by mal obsahovať kvalitný spaľovač tukov?

Spaľovač tukov SmartFuel Fat Burner je navrhnutý tak, aby obsahoval dostatočné množstvo kvalitných zložiek. Medzi tieto zložky patria výťažky z Coleus forskohlii, zeleného čaju, Citrus aurantium, cejlónskej škorice, kajenského korenia, kofeínu a chrómu, ktorý prispieva k lepšiemu fungovaniu inzulínu alebo cukru v krvi. Spaľovač tukov sa odporúča užívať nalačno, buď pred tréningom, ak nekonzumujete iné stimulanty. V netréningový deň ho užívajte najlepšie ráno.


✅ Produkt na naštartovanie metabolizmu Recovery a Recovery Carb+

Klasické recovery je bez cukru, bez sacharidov a všetky informácie o ňom nájdete v tomto článku. SmartFuel Recovery Carb+ obsahuje navyše cyklický dextrín a palatinózu. Recovery by sa mal užívať predovšetkým po tréningu, kedy dopĺňajte všetky látky, ktoré potrebuje tak naštartovanie anabolizmu. Obe formule obsahujú glutamín, kreatín, aminokyseliny BCAA, zdroj MCT tukov a srvátkový proteín, ktorý je kľúčový pre regeneráciu svalov a obnovu tela po fyzickom výkone. Cyklický dextrín, hoci poskytuje rýchlu energiu, je ľahko stráviteľný pre telo. To znamená, že ho možno užívať aj počas tréningu bez obáv o zaťažení tráviaceho systému.

✅ Recovery v dávke obsahuje 12 g bielkovín, môžem si do neho pridať proteín?

Jirka Vacek hovorí: “U Recovery, je dôležité zdôrazniť, že ho nemožno zameniť s proteínom, pretože je navrhnutý na obnovu organizmu po fyzickom výkone. Pokiaľ by ste chceli viac bielkovín, odporúčam pridať 10 - 20 g SmartFuel 100% Whey Protein. Spomínam to z dôvodu, že sa nás ľudia pýtali, či je možné kombinovať tento výrobok s inými doplnkami stravy. Kombinácia s proteínmi, ako je srvátkový proteín, kazeín alebo vaječný albumín, nie je žiadny problém. Ostatné doplnky, ako je kreatín, glutamín, BCAA alebo aminokyseliny, nie sú nutné, pretože sú už obsiahnuté v tomto výrobku v adekvátnom množstve.”


✅ Aký nápoj je ideálny počas tréningu? A kto by ho mal užívať?

Jirka Vacek hovorí: „Máme EAA elektrolyt komplex, zmes aminokyselín a elektrolytov. Predstavuje kombináciu, ktorú osobne oceňujem. Je dôležité zdôrazniť, že nie každý potrebuje esenciálne aminokyseliny a nie je to nevyhnutné na každodenné užívanie. Pokiaľ po tréningu prijímate srvátkový proteín, nemusíte tento komplex dodatočne dopĺňať, pretože srvátkový proteín obsahuje dostatočné množstvo esenciálnych aminokyselín a BCAA.”

✅ Pre koho je komplex EAA vhodný?

Ak trénujete nalačno, ste v dlhodobom deficite, dodržiavate prevažne rastlinnú stravu alebo ste vegán, potom je tento produkt pre vás naozaj vhodný. Poskytuje aminokyseliny, ktoré sú nevyhnutné pre regeneráciu a rast svalov. Obsahuje aj minerály, ktoré telo stráca potom a je potrebné ich doplniť. 

Zhrnutie:

Pamätajte, že doplnky stravy, sú stále len doplnky stravy, ktoré nám uľahčujú cestu k cieľu, ale nikdy nemôžu nahradiť hlavnú prácu tvrdého tréningu, kvalitnej stravy a dostatočnej regenerácie. Ak by ste sa chceli inšpirovať Jirkom Vacekom aj pri svojich tréningoch, alebo ak by ste chceli poradiť s jedlom pred alebo po tréningu, pozrite si nasledujúce články.

Tréningový plán pre rast svalovej hmoty ZADARMO

Chceli by ste nabrať, ale neviete, ako cvičiť pre rast svalov? Tréner Jirka Vacek zostavil tréningový plán, na naberanie svalovej hmoty, ktorý sa skladá z 5 tréningov.

Tréningový plán na naberanie svalovej hmoty

Jirka Vacek radí, ako si zostaviť efektívny plán na naberanie svalovej hmoty.

Čo jesť po tréningu? A čo znamená anabolické okno?

Jedlo po cvičení je oveľa dôležitejšie ako jedlo pred cvičením. Prečo je to tak, čo je anabolické okno a ako ho čo najlepšie využiť, sa dozviete v tomto článku.

Čo jesť pred cvičením? Ako správne jesť pred tréningom?

Dobre zvolené predtréningové jedlo môže posunúť váš tréning dopredu, či už ide o silu, vytrvalosť, trvanie tréningu alebo jeho intenzitu, a samozrejme, významnú úlohu zohráva aj načasovanie predtréningového jedla.

Sleduj nás i na sociálnych sieťach: