Môj účet
Prihlásiť sa
Menu

Beta alanín

Čo je beta alanín a ako funguje?

Beta-alanín je neesenciálna aminokyselina, ktorá sa prirodzene vyskytuje v ľudskom tele a bežne sa nachádza v potravinách, ako sú mäso, vajcia a ryby. Je východiskovou látkou karnozínu, ktorý sa nachádza vo svalovom tkanive. Karnozín je účinný antioxidant, napomáha znížiť hladinu pH a zabraňuje vytvoreniu kyseliny mliečnej počas vysoko intenzívneho tréningu. Hlavný účinok karnozínu spočíva v predĺžení svalovej práce, znížení nástupu pocitu únavy a oddialenie vyčerpania. Suplementácia beta alanínom je najvhodnejšia pre cvičenie vo vysokej intenzite trvajúce 1-5 minút, opakované úseky cvičenia vo vysokej intenzite s krátkymi prestávkami (HIIT), cvičenie vo vysokej intenzite pri zvýšenej únave.

✅ Aké sú výhody používania beta alanínu pri silovom tréningu a cvičení?

1. Karnozín môže znížiť množstvo kyseliny mliečnej vo svalovom tkanive, čím sa znižuje únava a bolesť svalov.
2. Zvyšuje silu: Beta alanín môže pomôcť zvýšiť silu a výkon počas tréningu. Karnozín zlepšuje svalové kontrakcie, čo vedie k väčšej sile a výkonu.
3. Podporuje regeneráciu svalov. Karnozín môže znížiť zápal a podporiť rast svalov.
4. Okrem toho beta-alanín môže pomôcť zvýšiť svalovú hmotu a znížiť hmotnosť tuku.
5. Znižuje únavu: Beta alanín môže znížiť únavu a zlepšiť koncentráciu počas tréningu. Tento doplnok môže pomôcť zvýšiť fyzickú výkonnosť a znížiť únavu a vyčerpanie počas intenzívneho tréningu.

✅ Svrbenie po užití beta alanínu. Je to normálne?

Beta alanín môže spôsobiť mravčenie. Toto svrbenie je spôsobené prechodným zvýšením hladiny histamínu v tele, chemickej látky, ktorá sa uvoľňuje počas alergických reakcií a môže spôsobiť svrbenie. Svrbenie zvyčajne trvá približne 15-30 minút a najčastejšie sa vyskytuje na koži tváre, krku, hrudníka a paží. Svrbenie je bezpečné a prechodné a nepredstavuje žiadne zdravotné riziko.

✅ Koľko beta alanínu užívať?

Beta alanín by sa mal užívať pravidelne, aby sa dosiahol plný účinok zvýšenia hladiny karnozínu v tele. Odporúčaná dávka beta alanínu je 2 až 5 gramov denne. Ak ste začiatočník alebo ste beta-alanín ešte nikdy neskúšali, môžete začať s nižšou dávkou a postupne ju zvyšovať až na odporúčanú dávku.

✅ V akom čase je najlepšie užívať beta-alanín - pred alebo po tréningu?

Beta alanín môžete užívať kedykoľvek počas dňa, na zvýšenie vytrvalosti a zníženie únavy počas tréningu ho odporúčame užívať približne 30 minút pred tréningom.

✅ Ako dlho trvá, kým sa účinky beta-alanínu prejavia?

Účinky beta-alanínu sa líšia v závislosti od dávky, dĺžky užívania a individuálnej citlivosti každého človeka. Vo všeobecnosti sa očakáva, že účinky beta alanínu sa prejavia po 2 - 4 týždňoch pravidelného užívania. Je dôležité si uvedomiť, že každý jednotlivec môže mať rôznu citlivosť a môže pociťovať rôzne výsledky v závislosti od individuálnych faktorov, ako je vek, pohlavie, zdravotný stav, strava a tréningový režim.
Kde si môžem kúpiť kvalitný beta-alanín?

Beta alanín sa väčšinou nachádza v predtréningovkách a nakopávačoch, ale môže sa zakopať aj samostatne

Beta alanín - Beta alanín sa vyrába synteticky a je vhodný aj pre vegánov. Môžete si ho zaobstarať vo voľnom obehu, v neochutenej forme, na pridanie do akéhokoľvek nápoja, alebo v ovocných príchutiach. Môžete si ho kúpiť aj v kapsulách.

Extrifit Agrezz - Agrezz od spoločnosti Extrifit sa postará o maximálne napumpovanie svalov, dokonalú koncentráciu na tréning a skutočnú intenzitu. Profesionálny produkt určený na maximalizáciu výkonu, sily a silovej vytrvalosti nielen pre kulturistov.

Český vírus Beast Virus V2.0 - Ultimátny produkt, ktorý pomôže vo všetkých potrebných aspektoch: sila a výbušnosť, ľadová koncentrácia, ďalšie extrémne prekrvenie svalov a oddialenie únavy na čo najvyšší čas. Je to produkt ALL-IN-ONE.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Zobraziť viac
Zobraziť menej
Zobraziť viac
Zobraziť menej
Filtry
Zobrazené 18 produktov
  • Značky
  • Príznaky
  • veľkosť balenia
  • príchuť
zobraziť ďalšie produkty
skryť ďalšie produkty
Upresniť filtre
Zoradiť podľa: