Môj účet
Prihlásiť sa
Menu

Fit mrkvová torta s orieškami a medom

Zdravé Dezerty

Tentoraz vám prinášame recept na mrkvový koláč s jarnou tematikou. Základ cesta tvorí celozrnná múka, kokosová múka a vanilkový proteín. Vďaka tejto kombinácii je koláč krásne jemný a obsahuje ďalšie bielkoviny. Skvelá chuť je zaručená vďaka medu, škorici a orechom. Veríme, že torta bude chutiť každej návšteve, ktorá k Vám príde.

Ingrediencie:

+ obľúbená marmeláda a tvaroh

Postup:

  1. Žĺtky si oddelíme od bielkov a bielky si v miske vyšľaháme do tuhého snehu.
  2. V inej miske zmiešame celozrnnú a kokosovú múku, proteín a prášok do pečiva.
  3. Potom k sypkej zmesi pridáme žĺtky, mlieko, med a dôkladne premiešame.
  4. Potom pridáme nasekané orechy, nastrúhanú mrkvu a sneh z bielkov. Opatrne premiešame.
  5. Pripravíme si formu s priemerom cca 18 cm, vystelieme papierom na pečenie.
  6. Do formy nalejeme vzniknutú zmes na korpus.
  7. Pečieme v predhriatej rúre na 180 stupňov cca 35 minút (upečenie kontrolujeme špajdľou).
  8. Po upečení korpus necháme vychladnúť.
  9. Po vychladnutí korpus pozdĺžne rozrežeme a premažeme ho obľúbenou marmeládou a tvarohom.
  10. Obe polovičky korpusu spojíme a vrch torty potrieme marmeládou a tvarohom a ozdobíme orieškami.
  11. Dobrú chuť.
  12. TIP: Pokiaľ chcete krémovejšiu náplň, tak si namiesto tvarohu použite vyšľahané mascarpone s medom.

Emco Super Sirup čakankový

Pokiaľ chcete upiecť tortu úplne bez cukru, potom môžete med zameniť za čakankový sirup. Ide o prebiotickú vlákninu, ktorá sa získava z koreňa čakanky. Sirup je prirodzene sladký a je možné ho použiť všade, kde by ste použili med či iný sirup na dosladenie. Jeho veľkou výhodou je nízky glykemický index, neobsahuje lepok ani laktózu. Obsahuje iba prirodzene sa vyskytujúce cukry a nie je dofarbovaný karamelom. Možno ho použiť aj do varenia a pečenia alebo aj na osladenie kávy či čaju. Okrem iného obsahuje veľké množstvo prospešnej vlákniny.


Mohlo by Vás zaujímať:

Fit arašidový mrkváč

Mrkvový tortu ako z cukrárne, s tým rozdielom, že je úplne bez cukru a klasickej múky. O sladkosť sa postará erytritol, čakankové sladenie alebo med. Ako už je naším zvykom, torta je plný bielkovín a postup je jednoduchý, takže ho zvládne naozaj každý.

4 tipy na jednoduché a zdravé raňajky

Lámete si hlavu nad rýchlymi, ale zdravými raňajkami? Petr Havlíček a Tereza Fuková pre vás pripravili 4 recepty na nutričné výživné raňajky, ktoré pripravíte v pár okamihoch.

Sleduj nás i na sociálných sieťach: