Môj účet
Prihlásiť sa
Menu

Behanie | Ako začať a aké benefity Vám to prinesie

Behanie buď prirodzene milujete, alebo ho nenávidíte. Dobrou správou však je, že ak ho robíte správne, môžete si ho zamilovať a začať využívať všetky výhody tejto aktivity. Ale ako sa do toho naozaj dostať a ako pri tom vydržať? 

Ako si zamilovať beh?

Ak patríte k jeho odporcom, nemusí to byť pre vás spočiatku jednoduché. V prvých chvíľach si budete myslieť, aký hlúpy nápad ste si vymysleli, ale potom, čo pocítite účinky, ktoré má beh na vaše telo a myseľ, pravdepodobne zmeníte názor. Pre čo najlepší zážitok z behu sa uistite, že ste si doma nezabudli slúchadlá, funkčnú spodnú bielizeň a kvalitnú bežeckú obuv. Bez nich sa nezaobídete. Nasaďte si do uší svoju obľúbenú hudbu (a ak je to nejaký ploužák, odporúčame zmeniť výber na niečo rýchlejšie) a vyrazte do prírody. Čo ďalšie vám však môže pri behu pomôcť?

➡️ Parťák. Pretože pokiaľ sa zaviažete sľubom, že budete chodiť každý týždeň behať s kamarátom, vynechať bude o to zložitejšie. Navyše samotný beh bude o niečo zábavnejší, keď nebudete sami.
➡️ Jasný cieľ. Povedzte si, kam sa chcete v behu dostať za určitý čas a dajte si malú osobnú výzvu. Čo si za jej splnenie sľúbite?
➡️ Pri behu si uvedomujte svoje telo a myseľ. Nemyslite na nič iné ako na beh. Potom zistíte, ako krásne vám beh dokáže vyčistiť hlavu

Postupný začiatok je cesta k vytrvalosti

Raz ste sa pustili do behu, ale potom ste boli takí vyčerpaní, že sa vaša motivácia vytratila? Určite nie ste jediní, komu sa to stalo, a našťastie na to existuje jednoduchý trik - nepreháňajte začiatok. Najprv bežte pokojným tempom hoci len jeden kilometer. Postupne trasu predlžujte a mierne zvyšujte tempo. Uvidíte, ako sa bude budovať vaša vytrvalosť, ako aj váš vzťah k tomuto športu. Skôr než sa nazdáte, budete behať desiatky kilometrov bez väčšej námahy. Mnohí bežci tvrdia, že beh vás dobíja energiou.

Je ale potrebné behať správne. Ak ste v tomto športe úplný nováčik, určite odporúčame najprv požiadať o radu trénera, aby vám vysvetlil, ako správne koordinovať svoje telo a dýchanie. Pretože ak nebudete správne dýchať, neubehnete ani 100 m, a to ani s tými najlepšími bežeckými topánkami. Takže nepreháňať začiatok možno chápať aj tak, že sa najprv naučíte behať a až potom začnete ostro behať vonku. So skúseným trénerom sa vyhnete aj vedľajším účinkom, ako je napríklad to, čo vás môže trápiť v bedrách alebo boľavé kĺby.

Zdravotné výhody behu

✅ Beh zvyšuje srdcovú frekvenciu, posilňuje srdce a celkový kardiovaskulárny systém
✅ Zlepšuje kondíciu a vytrvalosť
✅ Intenzívne podporuje spaľovanie kalórií, vďaka čomu je beh ideálnou aktivitou na chudnutie
✅ Zlepšuje náladu a znižuje pocit stresu
✅ Posilňuje svaly a formuje postavu

Účinky behu pocítite okamžite na svojej mysli a v priebehu niekoľkých týždňov na svojom tele. Všetko však závisí od vašich športových aktivít mimo behu, vašej telesnej hmotnosti a pravidelnosti tréningov. Svoju úlohu zohráva aj strava, spánok a pitný režim. 

Doplnky stravy pre bežcov

Potenie je pri behu oveľa silnejšie ako počas klasického tréningu v posilňovni. Je preto potrebné dopĺňať elektrolyty a tiež zaistiť potrebné aminokyseliny pre dostatočnú výdrž. Na to vám skvele poslúži SmartFuel EAA Complex + Electrolytes. Tento produkt obsahuje všetko potrebné počas zvýšenej fyzickej výkonnosti. Je to ideálny nápoj na zaháňanie smädu aj počas aktivity. Takže pokiaľ máte možnosť si so sebou na beh vziať aj fľašu s vodou, rozhodne do nej pridajte tento prášok.

No av prípade, že potrebujete málinko nakopnúť, zahriať alebo prebudiť, vyberte si z našej ponuky pre vytrvalostných športovcov. Nájdete tam rôzne kofeínové gély a iné stimulanty, ktoré vás podporia k tým najlepším výkonom.

A aké doplnky stravy brať dlhodobo? V prípade, že sa zameriavate primárne na beh, by vás mala zaujímať predovšetkým vaša vytrvalosť, zdravie kĺbov a rýchlosť regenerácie. Preto odporúčame túto kombináciu produktov:




Záver:

Dúfame, že sme vás dostatočne motivovali. Beh je mimoriadne prospešný pre telo aj myseľ, takže určite stojí za to ho vyskúšať. Môžete začať tým, že ho pridáte k svojmu pravidelnému tréningu a zapnete si opasok o niečo rýchlejšie ako zvyčajne, alebo môžete vyraziť do prírody, kde sa nadýchate čerstvého vzduchu a vyčistíte si hlavu ešte intenzívnejšie.


Zdroj: Kamila Bárnetová

Mohlo by Vás zaujímať:

5 najčastejších fitness mýtov

Častokrát si dáme do hlavy ciele, ku ktorým úplne nepoznáme cestu. Rôzne stránky, články aj rádoby online odborníci nám našepývajú všemožné rady a tipy, ktoré by ste praktizovať skôr nemali. A keďže nás tieto témy ubíjajú, posvietili sme si na ne a zhrnuli vám do tohto článku 5 najčastejších mýtov zo sveta fitness.

5 TIPOV ako sa donútiť k cvičeniu a vydržať

Počas roka sa často nútime k cvičeniu, vnútorne si sľubujeme, ako tréningy zaradíme do každodenného života a dáme svoje telo do formy, ktorú si tak veľmi prajeme. Pomáha však toto všetko k vytrvalosti? Máme pre vás 5 tipov, ktoré vám skutočne pomôžu si cvičenie obľúbiť.

Sleduj nás i na sociálnych sieťach: