Môj účet
Prihlásiť sa
Menu

5 tipov, ako zefektívniť spaľovanie tukov

Spaľovanie tukov a celkové chudnutie je to, po čom mnohí z nás túžia. Ale nie je to lusknutím prstov. Aby sme tento proces dosiahli zdravým a udržateľným spôsobom, potrebujeme mať premyslený tréningový plán a disciplínu. Veľmi dôležitú úlohu pri tom zohráva aj strava, ktorej je potrebné venovať osobitnú pozornosť, rovnako ako ďalším zdravým návykom.

Ako funguje spaľovanie tukov? 

Telo ukladá prebytočný tuk pomocou krvi, ktorá ho oddeľuje od svalov. A keďže svaly sú aktívnym spaľovačom, musíme tieto dva stavebné kamene nášho tela opäť spojiť. Svaly sa totiž živia uloženým tukom, keď sú maximálne zaťažené a prekrvené. Takže čím viac energie spotrebujete prostredníctvom svalov, tým viac tuku svaly spália.

Svaly sú preto najdôležitejšou hmotou pre efektívne spaľovanie tukov (ženy, nebojte sa ich budovať).

5 tipov na zefektívnenie spaľovania tukov

Existuje mnoho spôsobov, ale najlepším prístupom je samozrejme vytvoriť si zdravé návyky a postupy, ktoré kombinujú väčšinu z toho, čo uvádzame nižšie. 

1. Zamerajte sa na bielkoviny a vlákninu

Bielkoviny spolu s vlákninou majú vysoký sýtiaci účinok. Ak si teda naservírujete kvalitné jedlo plné týchto živín, zjete oveľa menšiu porciu ako pri tradičnom jedle z rýchleho občerstvenia.

Bielkoviny tiež posilňujú a vyživujú svaly. Bielkoviny sú preto absolútne nevyhnutné pre ich správnu funkciu a vlastne aj pre ich existenciu.

2. Obmedzte vysoko spracované potraviny a nezdravé tuky

Rýchle občerstvenie, údeniny, vyprážané jedlá a instantné jedlá sú pre mnohých ľudí absolútnou záchranou, keď nestíhajú alebo sú jednoducho hladní. Ak však chcete zhodiť nejaké to kilo, zabudnite na nezdravé jedlá. Vysoko spracované potraviny majú nízky sýtiaci účinok, ale napriek tomu obsahujú neuveriteľné množstvo energie. Tá sa veľmi rýchlo vytráca, a preto po obede z rýchleho občerstvenia netrvá dlho, kým dostaneme chuť na niečo sladké alebo máme tendenciu opäť vyhľadávať jedlo. 

3. Pitný režim je kľúč

Dodržiavanie pravidelného a dostatočného pitného režimu je základným prvkom celkového zdravého životného štýlu. Pri chudnutí nevynímajúc. Majte však na pamäti, že v nápojoch sa skrývajú aj kalórie. Preto odporúčame piť len vodu alebo elektrolytové nápoje bez pridaných cukrov. 

4. Trénujte dobre a premyslene

Majte tréningový plán šitý na mieru. Len tak dáte svojmu telu maximum a naštartujete efektívne spaľovanie. Ak si však nechcete zostavovať tréningový plán, jednoducho sa postarajte o to, aby bol každý deň čo najaktívnejší. Viac sa prechádzajte, vylúčte sedenie pri počítači atď. Každý pohyb ovplyvňuje naše svaly - spaľovače tukov.


NÁŠ TIP: Pre ešte intenzívnejšie spaľovanie tukov počas tréningu je dobré siahnuť po kvalitnom spaľovači. Pomôže vám rýchlejšie ohriať organizmus a dostať svaly do fázy spaľovania. Veľmi kvalitné zloženie má náš Smartfuel Fat Burner. Obsahuje kombináciu extraktov zo zeleného čaju, žihľavy indickej, synefrínu, cejlónskej škorice a kajenského korenia. Nechýba ani kofeín, ktorý Vás skvele nakopne na tréning.
Potrebujete pomoc s výberom spaľovača alebo sa chcete dozvedieť o spaľovaní tukov viac dopodrobna? Neprehliadnite náš článok Najlepšie spaľovače tukov. Majú zmysel? Aký je najlepší a ktorá látka by v ňom nemala chýbať? Ako poznám, že funguje?


5. Nezanedbávajte spánok

Spánok je dôležitý pre regeneráciu svalov a vitalitu. Ak cez noc nenaberiete energiu, nebudete ju môcť nahradiť účinným spaľovaním tukov v posilňovni. Nedokonalý spánok navyše vedie k psychickej nepohode, a to môže tiež výrazne ovplyvniť chudnutie.

Dostatočná spánková hygiena je minimálne šesť hodín. Ideálne je však spať aspoň 8 hodín. Vďaka tomu budete oddýchnutí a nebudete musieť hľadať energiu v jedle, čo často zníži chuť na sladké.


Zdroj: Kamila Bárnetová

Mohlo by Vás zajímat:

Aké sú účinné zložky nakopávača a na čo sú?

Na trhu existuje široká škála pretréningoviek s rôznym zložením, ktoré majú buď podobný alebo aj odlišný účinok. Aké sú jednotlivé zložky nakopávačov ak čomu slúžia, sa dočítate v dnešnom článku.

Motivácia | Tipy podľa odborníka na výživu Petra Havlíčka ako si ju udržať

Nový rok, nové začiatky, nová motivácia. Bohužiaľ mnoho novoročných predsavzatí postupne upadá, až nakoniec po pár týždňoch úplne stroskotá. Ako si udržať motiváciu a ako na dosciplínu sa dozviete v našom článku.

Sleduj nás i na sociálnych sieťach: