Môj účet
Prihlásiť sa
Menu

5 tipov, ako prijať svoje telo a začať žiť zdravo

Každý z nás je unikátny a jedinečný. Preto na povrch vypláva otázka, kto sme, aby sme hodnotili, aké telo je krásne a aké naopak nie? Hoci je nespokojnosť s vlastným telom úplne bežná, rozhodne nie je zdravá. Tieto typické trápenia stretávajú ženy aj mužov a pramení väčšinou z vonkajších vplyvov. Negatívnemu hodnoteniu vzhľadu, čiže body shamingu, často totiž musia čeliť deti už na základných školách. A práve tam sa začína tvoriť náš vlastný vzťah k sebe sama. Ako sa popasovať s negatívnymi myšlienkami a konečne sa bez výčitiek pozrieť do zrkadla? Máme pre vás 5 tipov, ktoré vám pomôžu dosiahnuť zaslúžené body positivity.

Prečo je sebaláska taká dôležitá?

Vlastné telo nemôžeme reklamovať. Nemôžeme si kúpiť nové. Budeme v ňom žiť celý svoj život. Predsa už to je pádny dôvod na to, prečo je zdravá sebaláska veľmi dôležitá. Nechcete sa predsa desiatky rokov trápiť a trpieť pochrúmaným sebavedomím. Negatívny pohľad na vlastné telo má totiž silný vplyv na psychiku a môže podporiť rozvoj duševných ochorení, ako sú panické ataky, úzkosti alebo depresie. A z takýchto fáz sa už bez odbornej pomoci len ťažko dostanete. Sebeláska tomuto pomáha predchádzať. Navyše nám aj pomáha budovať pevné vzťahy s ostatnými. Nie nadarmo sa hovorí, že najskôr treba milovať seba, potom až ostatných.

Má body positivity nejaké hranice?

Asi ako všetko, aj body positivity má svoje úskalia. Vždy treba konať s ohľadom na zdravý životný štýl a neprehliadať prípadnú obezitu, pretože už silná nadváha so sebou môže niesť závažné zdravotné problémy. Ani v takom prípade však nie je priestor pre body shaming, čiže urážanie vlastného či cudzieho tela, ale predovšetkým na zmenu životného štýlu a odbornú pomoc. A to je práve tá zdravá sebaláska – pomôžte svojmu telu byť zdravé.

5 tipov, ako prijať svoje telo také, aké je:

Negatívnymi myšlienkami realitu nezmeníte, preto tu pre nich nie je miesto. Pokúste sa zmeniť vnímanie svojho tela. Začnite na seba pozerať s láskou, úctou a vyhodnocujte svoj fyzický stav tak, aby to vždy bolo v poriadku v rámci zdravého životného štýlu aj psychickej pohody.

1. Zdravie je na prvom mieste

Cvičte, pretože je to pre telo zdravé, nie kvôli pevnému zadku alebo preto, že sa chcete niekomu vyrovnať. Nehladujte, aby ste zhodili údajne prebytočné kilá, zamerajte sa na zdravé a pravidelné stravovanie a uvedomte si, že prehnane chudé telo neznamená, že je zdravé. Akonáhle posuniete svoje zdravie na prvú priečku dôležitostí, zmení sa váš prístup k stravovaniu, športovým aktivitám, celému životnému štýlu aj vlastnému telu. Začnete žiť zdravo, pretože chcete mať funkčné telo, v ktorom strávite zvyšok života. Nie preto, aby sa páčilo ostatným.

2. Neporovnávajte sa s ostatnými na sociálnych sieťach ani vo fitku

Fotografie nádherne vypracovaných postáv a zdanlivo dokonalých životov doháňajú k negatívnym myšlienkam kde koho. Pocit menejcennosti a početné pochybnosti o našej kráse potom velí našim životom. A pritom úplne zbytočne. Neporovnávajte sa s ostatnými ľuďmi. Každý sme originál. Ani na módnych prehliadkach predsa nie sú všetky modelky rovnaké. Rôznorodosť je práve to, čo vytvára krásu, tak sa nesnažte o vizáž niekoho iného. Noste to, čo sa páči vám, cvičte tak, ako je to príjemné vám, nie tak, ako trénuje idol na Instagrame. A v neposlednom rade pamätajte, že sociálne siete zobrazujú len to, čo autori chcú. Nie je to 100% realita.


NÁŠ TIP: Zmeňte šatník k obrazu aj postave svojej. Obliekajte sa tak, ako sa to páči vám. Do strihov, ktoré podčiarkujú krásu vašej postavy a do farieb, ktoré vám vykúzlia úsmev na tvári. Pozrite si naše kolekcie športového oblečenia a opýtajte sa na názor len sami seba.


3. Obklopujte sa sebavedomými ľuďmi, pred ktorými sa nemusíte pretvarovať

Hovorí sa, že nás utvára päť najbližších ľudí. Vyberajte ich preto dôkladne. Nezdieľajte čas s niekým, kto neustále komentuje váš vzhľad, neverí vašim schopnostiam alebo inak devalvuje vašu osobnosť. Najlepšie sa budete cítiť s tými, ktorí majú svoje vlastné sebavedomie, nepretvarujú sa a neohovárajú ostatných. Začleňte sa do komunity, ktorá sa vzájomne podporuje. Zistíte, že súdiť knihu podľa obalu je skutočne veľmi detinskou záležitosťou.

4. Skúste sa riadiť pravidlom 80/20

Z 80% žite zdravo a vo zvyšných 20% času si doprajte svoje neresti. Toto pravidlo by sa malo týkať ako stravovania, tak športových aktivít. Cvičte, jedzte zdravo, ale keď už celý deň myslíte na to dokonalé brownie, ktoré majú vedľa v kaviarni, dajte si ho. A bez výčitiek. Robíte predsa všetko preto, aby vaše telo bolo zdravé. Musíte sa aj odmeňovať.

5. Počúvajte svoje telo

Toto pravidlo platí predovšetkým u žien, ktoré sú ovládané hormonálnym cyklom. Necítite sa dnes veľmi dobre? Presuňte tréning na iný deň. Nenúťte sa do ničoho, šport by mal byť radosť, nie povinnosť. Počúvajte, čo vám vaše telo naznačuje. Môžu to byť neobvyklé chute na sladké, únava, bolesť hlavy, nechuť na cvičenie a podobne. Žiadny z variantov si nevyčítajte, ale zamyslite sa nad ním. Čo vám tým telo naznačuje? Správajte sa sami k sebe s rešpektom a láskou.


Záver:

Usmejte sa na seba v zrkadle, nechajte si pochváliť outfit a doprajte si chvíľu pre seba. Spokojnosť so sebou sama je kľúčová pre šťastný život. Zamilujte sa do vlastného tela a robte všetko preto, aby ste žili spokojne a zdravo. Kvôli sebe.


Zdroj: Kamila Bárnetová

Mohlo by Vás zaujímať:

6 TIPOV ako schudnúť bez počítania kcal

Chcete schudnúť, ale nemáte čas na neustále váženie, ťukanie každého jedla do kalorických tabuliek a počítanie kalórií? Upokojíme vás, ide to aj bez počítania! Máme pre vás 6 tipov, ako na to.

SMARTFUEL | Denný SPRIEVODCA suplementy pre ŠPORTOVCOV

Športovanie je cesta, na ktorej môžete dosiahnuť svoje ciele a objaviť potenciál svojho tela. K takej ceste je potrebná správna výživa, ktorá vám poskytne energiu, regeneráciu a podporu pre vaše svaly a celkové zdravie. To všetko prináša naša značka SmartFuel - doslova "chytré palivo" pre vaše telo.

Sleduj nás i na sociálnych sieťach: